Mi is az? A nagy autós sorozat múzeális darabja, az 1979-ben megjelent Autó Alváz készlet. Néhány alkatrész hiányzott ugyan, de az eladó volt olyan kedves, és utánam küldte, úgyhogy most már teljes az öröm. Amúgy nagyon elégedett vagyok a vétellel, korát meghazudtolóan jó állapotban van, egyetlen törött, repedt vagy elsárgult alkatrészt sem találtam - a saját régi játszós Legóm ugyanilyen darabjai már rég szétmentek.
Az autót összerakva önkéntelenül is a többi Nagy Autóhoz hasonlítja az ember. Néhány adat tehát:
- ez a legrégebbi, 1979-től volt kapható
- ez áll a legkevesebb alkatrészből, szám szerint 610-ből
Az erőátvitel roppant masszív benyomást kelt, a négy nagy henger egymás mögött egy hajót is elvinne. A váltó kétfokozatú, egyesben már egészen kis sebességnél is repülnek a hengerek - nem vagyok benne biztos, hogy sokáig bírja, ha tényleg játszanak vele. Hátul differenciálmű helyett egyszerűen kardáncsuklóval van összekötve a két oldal. A nagy kerekek miatt fellépő nyomaték szerintem egész könnyen eltörné, úgyhogy vigyázok rá, mint a hímes tojásra.
A viszonylag egyszerű műszaki alapok mellett azért van pár finomság is. Az első ülések fogasléccel állíthatóak előre-hátra. Mind a négy ülés dönthető, a hátsó pad közepén levő karfa pedig fel-le hajtható.
Amíg csak képekről láttam, nem tűnt fel, hogy a motor nem középen van az autóban, hanem egy pöcökkel jobbra tolva - gondolom, így jobban elfért az első kerekek között a kormányzással, és a váltót is könnyebb volt megoldani. Szintén nem látszottak a képekről az autó arányai: a későbbi sportautós modellekhez képest ez nagyon keskeny, de hosszú.
További érdekesség, hogy a fő modell teljes útmutatója egyetlen kihajtható, durván A3-mas méretű lapon van, 10 fő és 27 melléklépésben - viszonyításként a 8448-as útmutatója több, mint 150 lépés (és oldal).
Most már csak egy 8860-asra kellene szert tennem... Szokás szerint több kép az albumban.
Szép a járgány, és aranyosak a "kőkorszaki" megoldásai. :) Az összeállítási útmutatótól besz*rtam, annyira azért nem kicsi a modell, hogy ennyire kevés lépést adjanak meg hozzá. Nekem is van pár régi Technicem, azok is ilyen nagy lépésekből állnak, de azok nem ennyire nagyok mint a 853-as. Régen sokkal nagyobb lépésekből álltak az útmutatók, szerintem nehezebb volt akkor építeni, legalább is nekem a mostani BI-kkel könyebb, kevesebbet hibázom.
VálaszTörlésNagyon szép, gratulálok! De valahogy ez nekem túl régi, maradok az eggyel újabb verziónál, 1975-ös születésűként :)
VálaszTörlés