2009. július 10., péntek

Lego 8448 Sportkocsi I.

Jöjjön akkor a beígért szuperautó, ami 1999-ben jelent meg. A készletet szokás szerint használtan a neten vettem 89 CHF-ért. Egyben, kicsit porosan érkezett. Kicsit csalódást volt, hogy néhány alkatrész hiányzott, például a csillapított rugók. Szokás szerint atomjaira szedtem, csak hogy újból összerakhassam, és persze jó alaposan leporoljam. (Erre a célra amúgy egy kiszuperált fogkefét szoktam használni.)

A legtöbb Lego-modell esetében kettő, esetleg háromféle teljesen különböző modellt rakhatunk ki útmutató alapján. Itt más a helyzet: egyféle alváz van, amire hatféle különböző felépítmény kerülhet: lehet sportkocsi felfelé nyíló ajtókkal vagy csukható tetővel, koncepcióautó, versenyautó, hot rod vagy buggy.

Általában véve elmondható, hogy ez a leginkább autószerű az általam eddig látottak közül. Pont annyi működő dolog van benne, mint egy igazi autóban szokás: differenciálmű, váltó, motor, felfüggesztés, kormányzás. A 8880-as műszakilag összetettebb, de túljátszott benyomást kelt - az összkerékhajtás még csak csak, de az összkerékkormányzás igazi autóknál is ritka, mint a fehér holló. Itt ezzel szemben pont az van, ami egy igazi autónál: orrmotor, hátsókerékhajtás, kardánalagút. Nincs firlefrancos láncos meghajtás, cserébe az autó könnyen megy és könnyen kormányozható.

További sajátosság, hogy az autó fődarabokból áll össze: külön kell megépítenünk a felfüggesztéseket, motort, satöbbi, hogy aztán minimális munkával összeépítsük őket.

Most pedig következzen egy videó az építésről:



Képek szokás szerint az albumban. Folyt. köv.!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése