2009. július 28., kedd

8865 Teszt Autó

A kockázatos vásárlás projekt sikerrel zárult. Elismerem, ennél nagyobb zsákbamacskát még sohasem vásároltam, csak remélni mertem, hogy minden darabja megvan. Nos, nemcsak megvan, de kiváló állapotban is van minden. Bár sok törékeny alkatrész van benne, mindegyik kitűnő állapotban: sehol egy törés, sehol sem napszítta, még csak poros sem volt. A nyomokból úgy sejtem, eredeti gazdája egyszer-kétszer összeépítette, aztán szétszedte és bezacskózta, az én szerencsémre. Merthogy ez a legrégebbi készlet, amit vettem, de egyben a legjobb állapotban levő is - majd egyszer csinálok egy összehasonlítást.


És hogy milyen az autó? Korának megfelelően minden kockákból van, elvétve akadnak csak speciális alkatrészek. Kockákból van a váz, a kasztni, de még a komplett hátsó felfüggesztés is (a rugókat és egy összekötőt leszámítva), egyedül az első felfüggesztésnél találjuk meg a spéci gömbcsuklós villát és a hozzá tartozó elemeket.


Érdekes, hogy az autóiparban az utóbbi két évtizedben lezajlott fejlődés itt is érezteti hatását - ez az autó jóval nyersebbnek érződik, mint utódai. Ott van például a motor. Igaz, csak 4 henger van, de mekkora brutál nagy hengerek! A ház is nagyobb, mint egy későbbi V10-es. És ahhoz képest meglepően simán jár. A váltó háromfokozatú szekvenciális, és teljesen szinkronizálatlan - előfordul, hogy nem veszi be a fokozatot, mert éppen rosszul állnak a fogaskerekek. Meg az is, hogy kidobja azt a sebességet, amiben éppen volt. Szóval nem éppen egy kifinomult darab, cserébe azt az érzést adja, hogy ebben még volt technika, nem működik minden olyan vajpuhán, mint a későbbiekben. (Na jó, a 8880-ast legalább tolni nehéz, de a 8448-as tényleg vajpuha.)

Egy cseppet sem bánom, hogy megvettem, bőven megérte a 47 Eurót, amibe került, főleg, ha hozzávesszük a megmaradt alkatrészkupacot (bővebben máskor).

A többit pedig meséljék el a képek. Itt pedig a szokásos videó:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése