![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXRY2db383Io0qHK2ERMV_R9n6q38N6_vviZ7xvaitwi4oOPXdBHPZVFLv_-kZM3fzBJ21vEXCMck-xFr2X3HO8PCg_klnxQA7DyVo3hGNIi98QaLcccYwwXMUaQ-OG3fbTZ2JvzxBUf0/s400/8653_blog.jpg)
A "Racer"-ek sorát a 8653-mas a "Enzo Ferrari 1:10" nyitja 2005-ben. Az autó majdnem tökéletes mása egy igazi Ferrari Enzo-nak. Az előző részben bemutatott 8435-öshöz hasonlóan szinte kizárólag pöcöknélküli elemeket tartalmaz. A sorozatban elsőként teljes V12-es motorral büszkélkedhet, azonban ezzel már majdnem a lista végén is vagyunk. Elődeitől eltérően nincs sem sebességváltó, sem rugós felfüggesztés - a kormányzás, differenciálmű és magasra nyíló ajtók jelentik a működő funkciók teljes listáját. Ez a lista pedig sok elkötelezett Technic rajongó számára rövid, főleg ahhoz képest, hogy a készlet 1360 elemből áll.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiohMptYb6apYQS8pBw2oLEL-tQmSst7Bftx0EbG3kbK-IURvn76HAdsXX6m8hJqO5e-hy3X_Yc17qCWsdRHobWQ1v6RNukb8l4wft9GFYkq7ex7SrFwfQMAOm7tNvRn063KWyxwsvD5Rk/s400/8674_blog.jpg)
A következő a 2006-ban megjelent 8674 "Ferrari F1 Racer 1:8", szintén a Racers sorozat részeként. Ez az autó működő részeit tekintve hasonlít a korábbi ezüst (8458) és Williams F1 (8461) versenyautókra, de azokhoz képest teljesen újra lett tervezve. Erre szükség is volt, hiszen az előző modellhez hasonlóan egyáltalán nincsenek pöckös elemek. A motor hengereinek száma az F1-előírások változása miatt 2-vel kevesebb, a többi ugyanaz: felfüggesztés elöl-hátul, differenciálmű, kormányzás és természetesen a csillapított rugós motorházfedél.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjk3daIdRsnCAM2yAzvIC0xh8jBGlWX-o-aFN0F7IDOMYSluKTZ5BBlSCW_uWqwGNNkBml7rnpLryjDthTTRkmNk3SiLFxNC5pBOc4AGY__mvjoNbS2ImDOgsfFYMmsDv1KsmSWxfwN0Bw/s400/8145_blog.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzji2nrPvtDSe3ZhqbfGyqvrZRwL-XiYW5tGsFtHP8WUqqXqHXkNLtQOhvigfxtjLNoTNe9PV7uWtgCSGVE22GChvTWpzH60Omh5IDDyBZh0f1GaM1ZLRy-IGIg2eLQDrDYVmYwpKjQH8/s400/8285_blog.jpg)
A Racers sorozat Ferrarijai után pedig lássuk, mi történt a Technic vonalon. A Technic család továbbra is a működő részletekre koncentrál, azonban a csúcsmodellek között egyre ritkábbak az elődökhöz hasonló személy- és versenyautók. Ehelyett találunk darut (8421-es, 2005), motoros bulldózert (8275, 2007-ből) és kombájnt is (8274, szintén 2007). Bár a 2006-ban megjelent 8285-ös "Autómentő Kamion" sem illik bele egyértelműen a korábbi sorozatba, mégis ez tekinthető a leginkább autónak. A modell V6-os motort, kormányművet és differenciálművet tartalmaz. Emellett számtalan módon lehet a vontatórudat irányítani: az emelésről pneumatika gondoskodik, és tekerőkkel pedig ki-be mozgathatjuk az emelőt és a horgot.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjvrrGoDPAPx1sXV1nLg9ZfWfz9iH0-xyD6fPR_SdvYY0HxFeKTYZgdOeKrm0cApTWhF3pLzDSrQXcIknipx_v8lbxPL3bdVwsvCpJRTa14u1ZR622eLzEOrObDP1RiRc2Ggfsm8rYrzV4/s400/8297_blog.jpg)
A kínálat sokat változott az első csúcsmodellek bemutatása óta. Az autók egyre újabb kunsztokat tudnak, egyre több speciális alkatrészt tartalmaznak. A legszembeötlőbb változás azonban a kínálat sokszínűsége: a régi csúcs-autók helyett ma már egyre több és változatosabb a kínálat. A 8297-es azonban méltó zárója a sornak, érdekes megoldásokkal. Csak remélhetjük, hogy unokáinknak is marad izgalom.
Extra rész a folytatásban: 858 Motorok
Hello
VálaszTörlésNagyon jó a cikked, tetszik. Szeretnék egy 8674 Ferrari F1 Racer 1:8-at de eddig nem találtam bontatlan gyári készletet. Mint szakértőtől kérdezem tudnál-e ilyen készletről?
Kösszönettel: martin.csanaki@sztgnet.hu
8448 visz mindent szerintem , már 10 éve kaptam... hát múlnak az évek mit ne mondjak :D
VálaszTörlés