Megvannak a speciális alkatrészek, úrrá lettem a logisztikai problémán, és még időt is sikerült szakítani frissen született: jelentem, kész az első prototípus. Az előző részből ismerős hathengeres elrendezésű és betula megoldásán alapul.
Akad azért néhány különbség is (a színeken kívül, persze). Például a betula-féle megoldásban egyik dugattyú sincs fixen a tárcsához rögzítve (lásd az animációt). Ez a gyakorlatban nekem gondot okozott, főleg a forgásirányt váltogatva hajlamos volt kicsit beszorulni, megakadni. A saját prototípusomban az egyik dugattyú rögzítve van, így nagyon simán jár és sosem akad.
A másik, hogy a betula-féle megoldásban az egyik oldalon egy fogaskerék tartja a főtengelyt a sima dugattyúknál használt fél pöckös eltolás helyett. Én inkább kihagytam a fogaskereket és mind a két oldalon a megszokott megoldást választottam, mégha emiatt az egész motor egy kicsit hosszabb is lett.
És hogy milyen működés közben? Hát ilyen:
Már csak egy repülőt kell hozzá építeni... (Több kép az albumban.)
Ügyes!! Majd ha megyünk egyszer hozzátok játszunk egy nagyot! O, régi szép idők!
VálaszTörlésKrisz
Egyszer majd megépítem a 12-hengeres dupla verziót is... De addig is a terv egy egyszerű repülő összehozása a motor köré :)
VálaszTörlés