2009. április 9., csütörtök

8880 Szuper Autó

Időközben szert tettem egy 8880-as autóra is. Sokáig gondolkoztam, hogy a sok nagy autó közül melyiket szerezzem meg. Bár a többi is tetszik, a 8880-as különlegességét adja, hogy még kockák vannak benne, és hogy nagyon sok része működik. Végül sikerült egyre szert tenni.

Az autón olyan sok érdekes részlet van, hogy az összerakás részleteivel most nem is bíbelődnék. Legyen elég annyi, hogy itt volt Mama és játszott a gyerekekkel, hogy én egy napot rá tudjak szánni. A végére azért sikerült.


És hogy mi mindent tud? Először is, független keresztlengőkaros felfüggesztés elöl-hátul. A fenti képen a kék lengőkarok az első felfüggesztéshez tartoznak. Minden kerék hajtott, vagyis a lengőkarok között gömbcsuklók viszik át a forgást a differenciálműhöz. Ebből három van az autóban, fent az első látszik, de van egy hátul és középen is. Az igazi összkerékhajtású autókkal ellentétben nincs önzáró differenciál, vagyis a kerekek kipöröghetnek, de ez játék közben nem olyan nagy baj.

A fenti képen jobb oldalt látszanak a négyfokozatú váltó fogaskerekei. Ez már a klasszikus Lego sebességváltónál valósághűbb konstrukció: a lényege, hogy két tengelyen a tengelyhez képest szabadon elforgó fogaskerekek vannak, és ahogy a váltókar túloldala speciális gyűrűket tologat, a fogaskerekek közül egyet-egyet hozzárögzít a tengelyhez. Ebben a modellben 4 előremenet van, hátramenet nincs. Van viszont üres fokozat, és a négy előremenetet úgy lehet kapcsolni, mint az igazi autókban. A lenti képen a váltó negyedikben van.


Ezen kívül van még összkerék-kormányzás is: a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányba mozdulnak el azoknál kisebb mértékben. Ezért aztán jókora erő is kell hozzá, szervó nincs :)

A hajtáslánc végén pedig egy V8-as motor van, ahová a harmadik differenciálműtől egy láncon át jut el a mozgás - a fenti képen látszik. A rengeteg működő rész persze érződik is az autó mozgatásakor, jóval nehezebb tolni, mint például a 8458-ast. A motorfék üzemmódot is jól lehet érezni, a váltón kapcsolt fogozatnak nemcsak a dugattyúk sebességére van hatása, hanem arra is, hogy az autót mennyire nehéz tolni.

Aki több részletre kíváncsi, érdemes végiglapoznia az albumot is.

6 megjegyzés:

  1. Ez állat! Zsír! Király! Kell!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. mennyibe került? ez volt gyerkkorom technik lego álma.

    VálaszTörlés
  3. @Gábor: 139 CHF-ért vettem Svájcban, használtan, de kifogástalan állapotban: szétszedve, minden kocka alaposan megtisztítva. Most a bricklink-en nézelődve 121 USD-től indul, de az ebay-en lehet, hogy olcsóbban is ki lehet fogni.

    VálaszTörlés
  4. Mióta először megláttam a katalógusban, azóta a kedvencem. Szerintem ezt nem überelte semmi se előtte se azóta...

    VálaszTörlés
  5. Én nem is tértem magamhoz amikor ezt megkaptam 8 évesen... :D Azóta is megvan, igaz a doboz teteje sajnos eltűnt, valamint a láncot is csak most pótoltam mert az elveszett. Remekül mutat, aki szereti a Technik-et az ha tud szerezzen 1et!

    VálaszTörlés
  6. Mennyiért adod el ezt a szettet? Az e-bayes árat simán megadom érte :)

    VálaszTörlés