![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJW3U7ZhlMbA2ZmurDcZSIcOeNeawB_M3ILyusu8wVatP8JJOxNs4QqZONW6ypQrXXiCgKFtDJsJ-IgK10oCDePUZtMWrev6tu2IkUsx9pqCZLnteJA4av51VNhWd13bNzPeSodFsTlPs/s400/8448_koyan.jpg)
1999-ben aztán kezdett megváltozni a helyzet: ekkor mutatták be a 8448-as "Szuper Utcai Szenzáció" modellt. Ez a készlet több ponton szakított a hagyományokkal. Az autó karosszériája immár pöcök nélküli elemekből készült, amelyeket nem lehetett kockaként egymásra rakni. Az alvázban, mintegy eldugva még megmaradtak a hagyományos "kockák". A kétféle elem azóta is megosztja a Technic rajongókat. Az autó új irányvonalat nyitott azzal is, hogy a funkciók mellett a kinézetre is nagy hangsúlyt fektetett - ez a későbbi készleteknél sem változott. Összkerékhajtás helyett hátsókerékhajtást kapott V8-as orrmotorral - a 956-os óta ez volt az első orrmotoros Technic autó. A sebességváltó viszont 5+1 fokozatúra bővült, az autók történetében először hátramenettel. Ezzel már kis túzással utcán is elmehetett volna... További újdonság, hogy az alvázra a készletből többféle felépítményt lehetett készítheteni. A sportkocsi kétféle változatban, felfelé nyíló "sirály" ajtókkal (a képen a sirály ajtós változat látható), vagy összecsukható merevtetős kabrióként készülhetett, de aki akarta, amerikai stílusú hot rod-ot is építhetett belőle. Az ajtókat vagy a tetőt pedig az újdonságként bemutatkozó levegővel csillapított rugó működtette.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjOWB_burZImYzNnbkB4XOB-C1Fa4eWxH5BbIjZULKA32iGa9BKWWtZZe73iGw7h4LPcurPZHjP1U6l5UeBhq8BniK9mnzGc0QirW4ZWIdMF_zbbGP2kqilw5oN-lQEaAKfz1PHSk1lj7s/s400/8458_cover.jpg)
Az eddig fennálló rendet viszont alapjaiban töri meg, hogy már egy évvel később, az eddigi csúcsmodell mellé bemutatkozik a 8458-as "Ezüst Bajnok" versenyautó. Az Ezüst Bajnok egy McLaren Mercedes Forma 1-es autó, de ekkoriban a név még nem szerepelt a dobozon. Az autó immár teljes szakítás a régi hagyományokkal: kevesebb működő rész, cserébe első-hátsó spoiler és valósághű vonalvezetés jellemzi. Forma 1-eshez méltóan V10-es motort (a korabeli szabályok szerint) és kettős keresztlengőkaros első-hátsó felfüggesztést tartalmaz a készlet. Differenciálmű és kormányzás még van, váltó viszont nincs - ezzel műszakilag kevesebbet hoz, mint például az tizenkét évvel korábbi 8865-ös (ha a légrugóval kinyíló karosszériát nem számítjuk).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIUjDMfkU5fTYkP1wBo-g0s-BnWSC0KbI0aSpGpcxkmLF38ZMrJTUIoVHdhiw24AyTGWbDqwuC_O2NVc223bwNAhTBhq3t15F53kAAnMOoATxxYazX3N-VW0eQMVcemzDC1lnpPnpRlYI/s400/8466_cover.jpg)
A sokféleséget tovább fokozza a 8466-os "Terepjáró" készlet megjelenése 2001-ben. Aki az eddigi 2 csúcsmodell közül nem tudott választani, kapott egy harmadik lehetőséget. Igaz, méretben nem érte el az előző kettőt, de funkcióban igen: a V8-as és a 8448-asból ismert váltó mellett összkerékhajtással és felnyíló ajtókkal rendelkezett. Az "Utcai Szenzáció"-hoz hasonlóan az alapokat régivágású kockák, a külcsínt pöcöknélküli elemek adták.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgSUgBUuphHk4qiDX5IuYYrDHvYBQbcxlSepZxYFjFyo9aG7AR-tmYOFPsPQfCMSDRdMlUlPNeQ1rXICXo2kyzv-KqZkXhCLHN1btkUwmk-0xWvx1SdQYamLimVGAx6wXRayCpYmLJz4fA/s400/8461_cover.jpg)
A következő modell, a 2002-es 8461-es "Williams F1 Versenyautó" lényegében a 8458-as átcímkézett változata volt: a kék-fehér színezés, és a néhány új elem mellett a legnagyobb változás az elnevezésben történt: ezt már hivatalosan is Forma 1-es nek hívták, és a Technic legók közül kiemelve a "Racers" sorozat részeként futott. Az építési útmutató azonban 80%-ban megegyezett.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0TvRKZuzLRxEyX4Qie7Olb9vnorsV3LVmwh0hBonE0dTp7uDIG9UAAs8SAbbI488q-1wE9Rg677HufTLVohqziGS948fM8oPcIDpx0r3k_zMREx937NkCPvlcNKvInrS_INgPIKFbh_Q/s400/8435_cover.jpg)
Hogy mire képes a technika 2004-ben... És hogy mire lesz képes ezután, meglátjuk a következő részben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése