2008. november 23., vasárnap

Motor és dugattyúk még

A hajtásláncról szóló bejegyzésben már volt szó a régi fajta dugattyúkról. Ezek nagyok (2x2 pöcök), így még a legnagyobb Technic modellekben sem volt több, mint 4 henger, különféle elrendezésben: soros, V, boxer. További baj, hogy a legkisebb Technic modellekbe teljesen esélytelen volt ilyesmit belezsúfolni.

Erre találták ki a speciális dugattyúelemeket. Az előddel elletétben sok különleges darabra van szükség: dugattyú, hajtókar, főtengelydarab, és persze maga a henger. A kisebb elemekkel az egész henger mérete 2x2 pöcök, ami jóval tömörebb építést tesz lehetővé - vagy ugyanannyi helyre jóval több hengert. Így már nincs akadálya akár egy V10-es motor megépítésének sem. Az elemek 1991 óta szerepelnek a kínálatban.

Ez a motor a 8458-as Ezüst Bajnok versenyautóból származik:
A felül levő szürke csövecskék csak esztétikai szerepet töltenek be. Az átlátszó hengerek miatt sejthető az is, hogy mi van a belsejében, de nézzük meg alulról is:


Más modellektől eltérően az egész motor könnyen kiépíthető az autóból, a baloldali kis fogaskerékkel kapcsolódik a hajtáslánc többi eleméhez. Ugyanez egy kicsit jobban szétszedve:
És most lássuk mozgás közben:



Több kép a blog albumában.

(x) Használt motor vásárláshoz kattints ide.

1 megjegyzés:

  1. Bocs, mostanra olvastam végig a korábbiakat is :)

    Szóval olyan volt a differenciálmű, mint a nov.9-i bejegyzésben van. Meg így a képeket nézve azt hiszemn, inkább csak két hengeres volt az a traktor.

    VálaszTörlés