Na, akkor vágjunk a közepébe! A weben pörög a használt Lego kereskedelem, mai modellünk innen származik - egy 8458-as ezüst bajnok versenyautó. Az autóért újkori árának harmadát kellett leperkálni, kb. 12 eFt-ot. Kartondobozban, összeszerelve érkezett, ami nem kis teljesítmény, ugyanis kb. 70 cm hosszú, és még a nagy Technic autók között is testesnek számít.
A kicsomagolás után egyből feltűnt, hogy milyen poros, előző életét valószínűleg egy kamaszfiú szobájában töltötte, akinek a takarítás nem erőssége (az anyukák pedig rettegnek a feladattól). Így viszont kétszer annyit lehet vele játszani: az összerakáson kívül ott van a szétszedés élménye. Ja, és közben a pucolás. Igazából csak a kívül és a felül levő elemek koszosak, azok viszont vastagon. A gyerekektől kértem kölcsön régi fogkefét - biztosan létezik hatékonyabb módszer, de a törlőrongyot még így is simán veri.
Csak pár óra, és kezdődhet az összerakás! :) Apró nehezítés, hogy nincs hozzá útmutató - szerencsére a weben könnyen találunk egyet, a Peeron-on meg is van, amit keresünk. 124 oldal, 97 lépés, jópár óra, kezdhetjük is!
Az autó belső váza szinte kizárólag hagyományos kockákból áll. Az alapok után a hátsó futómű kerül a helyére. Nagyon menők a speciális versenyautó felfüggesztés elemek, más modellben még nem láttam ilyet. Kerekenként négy kell belőlük, velük a felfüggesztés olyan "karcsúnak" tűnik, mint az igazi Forma 1-eseken. A rugózás megoldása is fokozza a hatást, a rugók ugyanis más autóktól eltérően nem közvetlenül a kettős keresztlengőkarok között vannak, hanem az autó belsejében. A felfüggesztésről egy hosszú rúd és egy elforduló gömbcsuklós elem viszi át az erőket. Kicsit filigránnak tűnik, de jól néz ki.
Ma eddig jutottam, bővebben a folytatásban! Több kép ebben az albumban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése