2010. január 15., péntek

Lego 8422 Versenymotor

Amikor gyerekként Legóval és Technic-kel kezdtem foglalkozni, elsősorban az autók érdekeltek. Megvolt a saját közepes modellem, és nyálcsorgatva néztem azokat a Nagy Autókat, amikhez mostanában már gyűjtőként tekintek. Miközben az aukciós oldalakat böngésztem egy-egy modell után kutatva, néha olyanokat is észrevettem, amit addig nem. Mint például ezt a 8422-es versenymotort - a képeken hamar megfogott a szépsége. Mivel kevésbé népszerű, egész olcsón hozzá lehetett jutni, ha jól emlékszem, 4000 Ft körül volt átszámolva.


A készlet nem az első és nem is az utolsó a Lego-motorok sorában - egy nap szeretnék róluk történeti áttekintést írni. Ez a motor 1995-ben jelent meg, úgy is fogalmazhatnék, hogy a Technic legtörékenyebb időszakából. Ekkor még nem használtak pöcöknélküli elemeket, viszont rengeteg fogazott szorító és fogazott könyökelem volt használatban, amelyek nem bizonyultak tartósnak.


Sajnos ez a motoron is meglátszik. Rettenetes cigarettaszaga volt, úgyhogy az asszony azonnal bevetette a harisnyában kimosogatós trükköt. A szagot elvette, de a színt nem -  a fehér elemek jól láthatóan megsárgultak. Amelyiket lehetett, kifelé fordítottam, de ezt nem mindenhol volt megoldható. A sok napfény hatására az amúgy is törékeny elemek nagyon rideggé váltak, ami a megérkezéskor nem repedt el, az elrepedt összerakáskor. Szerencsére volt raktáron egy pár Technic alkatrész, amivel ki tudtam pótolni a hiányzóakat.


Maga a motor amúgy hangulatos. Az autókhoz mérve nem túl nagy, és kevesebb elemből is áll. A kormányzás a motorokon megszokott módon működik. A felfüggesztés elöl-hátul rugózik, hátul a szokásos, puhábbik kis rugók vannak, elöl pedig az a fajta nagyobb, amivel főleg motorokon találkozhatunk. A hátsó kerék lánccal és fogaskerekekkel kapcsolódik a V2-es motorhoz.


Említésre méltó részlet még az üzemanyagtank és a nyereg mögötti rész játékos kidolgozottsága. Természetesen a lábtámasz mellett kihajtható támasz is. A tervező nem hanyagolta el a világítást és a hátsó rendszámtáblát sem,  mindezzel együtt az összbenyomás jóval közelebb áll egy igazi motorhoz, mint más Technic modellek esetében.

Összességében a törékeny alkatrészek ellenére nem bántam meg, a motorok rajongóinak feltétlenül ajánlom!

Ez a bejegyzés a motorteszt.com oldalon is megtekinthető - igazi motorok rajongóinak mindenképpen ajánlom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése