2010. május 27., csütörtök

Technic markoló

Mostanra egész sok minden kiderült az év második felére várható Technic készletekről. Lesz egy új motor (8051), egy konténerszállító (8052), egy új daru (8053), de a legnagyobb durranásnak a teljesen motorizált markoló (8043) ígérkezik. Részletek a lego.blog.hu-n.

De amiért írok, az nem is ez, illetve részben. A markolóról ugyanis időközben részletes leírás jelent meg a setechnic.com oldalon (franciául). Nem baj, annyit franciatudás nélkül is kitalálunk, hogy a "Lés photos" meg a "La video" mit jelent - ezek pedig magukért beszélnek.


A markolót összesen négy motor mozgatja, mind a négy a felépítményben helyezkedik el.


A motorok egy sebességváltó-szerű áttételrendszeren keresztül mozgatják a markolót, összesen hatféleképpen: a markolót előre-hátra, kanyarban, a felépítményt körbe, és a kanalat háromféleképpen (tőben, könyökben és a kanálnál).


Igazi műszaki csemege például, hogy hogyan vitték át a motorok hajtását a körbe-körbe forgó felépítményből az alvázba. Hát így:


Az alul levő fogaskerék a 8880-asból ismerős, az a fajta, ami elforog a tengelyen.

Aki eddig még nem kapott kedvet, mindenképpen nézze meg a képeket ("Les photos"), még az alkatrészlistát is lefényképezték.

Végül a videó:


2010. május 19., szerda

Karbantartás

A hétvégén a német Legolandban jártunk a családommal. Szerencsére még mindig megvan a kiváló kockabolt, ami szerintem a Bricklink után a második legjobb, amit láttam: 100g kocka 8 euróba kerül, és sok különleges elem is kapható.

Mivel egy jó oldtimeres törődik járműveivel, egyből megragadtam az alkalmat, hogy tuningoljam azt, amelyikre a legjobban ráfér. A 8422-es motoromon már sok mindent kicseréltem, de az elsárgult kerekek még erősen árulkodtak a motor koráról és korábbi tartási körülményeiről.


Szerencsére pont volt ilyen kerekük, szóval a sárgulási probléma a múlté, úgy csillog, mint újkorában:


2010. május 13., csütörtök